Friday 15 June 2007

Ubuntu/Kubuntu ile Nvidia

Kubuntu'dan ziyadesiyle memnunum, ancak ATI ekran kartımı bir türlü tanıtamıyordum.
Kartı takıp makineyi yeniden başlattıktan sonra bir çekirdek hata mesajıyla donup kalıyordu.
Sorunun on-board ekran kartımdan kaynaklandığına hemen hemen emindim, ancak bir türlü on-board kartı devre dışı bırakıp ATI kartımla boot edemiyordum. Aynı sorun daha önce Fedora ve Gelecek dağıtımlarında da başıma gelmişti ve o vakitler çözemediğimden on-board kartla idare ediyordum.
Uzun ve çileli bir google yolculuğunun ardından şu şekilde çalıştırmayı başardım:
- BIOS'dan PCI karta öncelik verdim.
- /etc/modprobe.d/blacklist dosyasına
blacklist agpgart
blacklist intel_agp


satırlarını ekledim ve çalıştı. Unutmamak lazım.

3 comments:

Değil. said...

Merhaba,

Bende evdeki makinama ubuntu yada herhangi bir dağıtımı kurmak istiyorum ama sonuç sizinki ile aynı yani onboard kart ile nvidia fx5500 ekran kartım çakışıyor ve onboard kullanmak durumundayım.

siz bunları çalışan sistememi uyguladınız yani ekran kartını söküp kurulumu gerçekleştirip daha sonra makina açıldığında bu işlemleri yaptınız ve makinayı kapatıp kartı takıp tekrar açtınız ?
Eğer öyle ise çok teşekkür ederim eğer öyle değilsede teşekkür ederim :=)


BIOS'dan PCI karta öncelik verdim.
- /etc/modprobe.d/blacklist dosyasına
blacklist agpgart
blacklist intel_agp

Can said...

Merhaba,

Kuruluma başlamadan önce harici ekran kartını sökün ve kurulumu on-board kart ile tamamlayın.
İlk açılışta /etc/modprobe.d/blacklist dosyasına yukarıda yazan satırları ekleyin.
Daha sonra BIOS'dan ekran kartı önceliğini PCI karta verin. Makineyi kapatın, harici kartı takın ve monitörü harici karta bağlayarak makineyi çalıştırın.

Değil. said...

Teşekkür ederim cevap için ama o sorun artık benim için geride kaldı :)