Sunday 10 June 2007

FEN notasyonu kullanarak PHP-GD ile "havada" satranç diagramları



Bidibidi forum altyapısı ile uğraşırken, satrançla ilgili yazılara FEN kullanarak diagram ekleyebilmenin güzel bir olanak olacağını düşündüm. Yaptığım aramalar sonucu buna dair fazla örnek olmadığını, yalnızca bir web sitesinde online olarak böyle bir hizmet verildiğini buldum. Satranç merkezli binlerce web sitesi var ve bu sitelerinin kullanıcılarının hepsi diagramlarını önce masaüstlerinde hazırlayıp, sonradan resim olarak siteye yüklemek durumunda kalıyorlar. Oysa, GD kütüphanesi kullanarak php ile bu desteğin verilmesi oldukça kolay. Bu işi görebilmek için ufak bir kod yazdım ve php sınıfını phpclasses sitesinde yayınladım. Bu php sınıfını kullanarak FEN notasyonunu "havada" satranç diagramına geçirmeniz mümkün.

Fotoğrafta bu sınıf ve FEN notasyonu kullanılarak elde edilmiş başlangıç konumu diagramını görebilirsiniz. Elbette benim kullandığım satranç taşı ikonları ve satranç tahtasını kullanmak zorunda değilsiniz; açık lisanslı olması açısından söz konusu taşlar ve tahta, bir XBoard ekran görüntüsünden elde edildi.


Umarım işi düşen birilerine yardımcı olabilir.

No comments: